Govt lifts ban; Asianet, media one back on air

South India
Typography

KOCHI: Two Malayalam news channels- Asianet News and Media One, which were banned by the information and broadcasting ministry on Friday evening, were allowed to resume telecasting on Saturday morning.

Earlier, the ministry of information and broadcasting had imposed a 48-hour ban on Asianet News and Media One for their coverage of the Delhi violence for 48 hours from 7.30pm on Friday.

The ministry of information and broadcasting alleged Asianet News and Media One were biased and critical of the RSS and Delhi Police.

Both Asianet News and Media One were barred under Rule 6(1 c) and Rule 6(1e) of the Cable Television Networks Act, 1994.

The Ministry had alleged that the channels violated two rules under the Cable Television Networks Regulation Act.

Rule 6(1) (c) provides that no programme should be carried in the cable seruice which Contains attack on religions or communities or visuals or words contemptuous of religious groups or which promote communal attitudes,” the order read.

Rule 6(1)(e), states that no programme should be carried in the cable service which is likely to encourage or incite violence or contains anything against maintenance of law and order or which promote anti-national attitudes.

The ban on Asianet News and Media One triggered a torrent of criticism of the move. Many have questioned how a Malayalam channel could have incited violence in Delhi. 

Asianet News is owned by Jupiter capital, a financial services company that was established by BJP Rajya Sabha MP Rajeev Chandrasekhar. 

MediaOne is owned by Madhayamam Publications, a media group that also has members from the Jamaat-e-Islami Hind in Kerala.


 

All Comments